Εργαστήριο

6 Οκτωβρίου 2022 - 23 Σεπτεμβρίου 2022

ΔΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ * Βιωματικά εργαστήρια για παιδιά

Εργαστήρια για παιδιά, στον κήπο του Μουσείου Σχολικής Ζωής. Τα εργαστήρια προσφέρονται ΔΩΡΕΑΝ στο Μουσείο από τον Δήμο Χανίων και την ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ. Κάθε εργαστήριο διαρκεί…

ΔΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ * Βιωματικά εργαστήρια για παιδιά

Περιγραφή εκδήλωσης

Εργαστήρια για παιδιά, στον κήπο του Μουσείου Σχολικής Ζωής. Τα εργαστήρια προσφέρονται ΔΩΡΕΑΝ στο Μουσείο από τον Δήμο Χανίων και την ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ. Κάθε εργαστήριο διαρκεί δύο εβδομάδες (καθημερινά εκτός Σαββατοκύριακου). Απαραίτητη προϋπόθεση η τήρηση της συμμετοχής όλες τις ημέρες γιατί οι εμψυχωτές επενδύουν στην ολοκληρωμένη εμπειρία. Κάθε εργαστήριο απευθύνεται σε συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα. Η δήλωση συμμετοχής γίνεται από τους γονείς και μπορούν να συμμετάσχουν ένα ή περισσότερα παιδιά από κάθε οικογένεια. Παρακαλούμε δείτε τα θέματα και τις ώρες και δηλώστε συμμετοχή στο αντίστοιχο πεδίο με τα στοιχεία του παιδιού που θα συμμετάσχει. Το χρονικό διάστημα που θα λάβουν χώρα οι δράσεις είναι 29/08 έως 23/09.

– Αναζητείστε παρακάτω τη δήλωση συμμετοχής καθώς και αναλυτικές πληροφορίες για κάθε εργαστήριο.

Χρήσιμα

1Ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ    –    Θέατρο   «Ο Μινωικός Πολιτισμός» (Με τη χρήση των τεχνών)

Χρονική περίοδος   29 Αυγούστου – 9 Σεπτεμβρίου | 10:00 – 13:00 | Δευτέρα έως Παρασκευή.

Ομάδα   Απευθύνεται σε παιδιά 7-10 ετών

Σχεδιασμός – εμψύχωση   Αρχοντάκη Μαρία, Ψυχολόγος – Εμψυχώτρια ομάδων.

Σκεπτικό   Το προτεινόμενο εργαστήριο ασχολείται με την ΕΝΟΤΗΤΑ 9 του βιβλίου Ιστορίας της Γ’ δημοτικού, τα μαθήματα της οποίας αναφέρονται στο Μινωικό Πολιτισμό. Με αφορμή αυτά τα κεφάλαια, θα ασχοληθούμε με δραστηριότητες η εφαρμογή των οποίων θα γίνει με αξιοποίηση ποικίλων τεχνικών. Με αυτές τις τεχνικές θα επιτύχουμε να καλλιεργήσουμε τη δημιουργική σκέψη των παιδιών, συνδυάζοντας το θέατρο, τα εικαστικά, την κίνηση, τη μουσική και την τεχνολογία. Σκοπός είναι να υποδείξουμε στα παιδιά μεθόδους διδασκαλίας, που λειτουργούν ως ενισχυτικές δραστηριότητες για την μελέτη και εμπέδωση των μαθημάτων.

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με παράσταση που θα δώσουν τα παιδιά, η οποία θα στηριχθεί στην τεχνική του θεάτρου σκιών και της σωματικής σκιάς. Επίσης, αρκετές από τις σκηνές θα αποδοθούν με συνθετικές τεχνικές. Τέλος, θα υπάρχει και η ψηφιακή τεχνολογία, όπου η σκηνή του Θησέα που παλεύει με το Μινώταυρο θα αποδοθεί με το ψηφιακό θέατρο σκιών (eShadow) που έχει δημιουργήσει το εργαστήριο TUC/MUSIC του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Στόχοι  

– Να διερευνήσουν τα παιδιά την ιστορική περίοδο που ήκμασε ο Μινωικός Πολιτισμός.
– Να εμβαθύνουν και να αναλύσουν τα ιστορικά γεγονότα της περιόδου αυτής.
– Να καλλιεργήσουν τη δημιουργική τους σκέψη.
– Να ανακαλύψουν πρωτότυπες μεθόδους και τεχνικές, για την επιτυχή αποστήθιση ενός μαθήματος.
– Να διευρύνουν τη φαντασία τους και να παράγουν ιδέες για την υλοποίηση μιας παρουσίασης των ιστορικών γεγονότων, με τη χρήση των τεχνών.
– Να αναπαράγουν νέες ιδέες εκτός από τις προτεινόμενες από τον εκπαιδευτικό.
– Να αναπτύξουν τις γνώσεις τους, χρησιμοποιώντας νέα πρωτότυπα υλικά, για την εφαρμογή και ολοκλήρωση της παρουσίασης που θα πραγματοποιηθεί με την λήξη των μαθημάτων.
– Να ανακαλύψουν μεθόδους στις οποίες θα μπορούν να συνδυάσουν την τεχνολογία με «τους εκφραστικούς κώδικες» όλων των τεχνών.


2Ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ    –    Φύση   «Δεξιότητες επιβίωσης»

Χρονική περίοδος   29 Αυγούστου – 9 Σεπτεμβρίου | 18:00 – 21:00 | Δευτέρα έως Παρασκευή.

Ομάδα   Απευθύνεται σε παιδιά 10-12 ετών

Σχεδιασμός – εμψύχωση   Δημήτρης Καρτσάκης, Δάσκαλος, Ιδρυτικό μέλος του Μουσείου Σχολικής Ζωής

Σκεπτικό   Έχοντας υπόψη μας την κλιματική αλλαγή και τα ακραία καιρικά φαινόμενα που συχνά μας προβληματίζουν και συνήθως ψάχνουμε λύσεις εκ του προχείρου, αλλά και το πιο σημαντικό, λύσεις της τελευταίας στιγμής, αφού έχει συντελεστεί η καταστροφή, εμπνευστήκαμε δράσεις από τη φύση που στοχεύουν στην εκτόνωση, στη διασκέδαση, στη δράση αλλά και στην άσκηση σε δεξιότητες  που μπορεί να αναπτύξει ένα παιδί, ώστε να επιβιώσει σε δύσκολες καταστάσεις!

Σκοπός μας είναι να οδηγήσουμε τα παιδιά στην εναλλακτική μάθηση την δημιουργική απασχόληση, αλλά ταυτόχρονα και την ψυχαγωγία σε ένα περιβάλλον μακριά από οθόνες και κάθε είδους εγκλεισμούς και νωθρότητα.

Στόχοι  

– Οι μαθητές να μπορούν να επιβιώνουν σε δύσκολες καταστάσεις.
– Να προστατεύουν το περιβάλλον και να μπορούν να επαναχρησιμοποιούν υλικά της φύσης.
– Να μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους γύρω τους, όταν χρειαστεί.
– Να είναι αυτόνομοι και να βρίσκουν λύσεις από προβλήματα που μπορεί να τους τύχουν στο ύπαιθρο.
– Να μπορούν να αντιληφθούν τον κίνδυνο.
– Να είναι σε θέση να προσφέρουν πρώτες βοήθειες.
– Να μπορούν να δοκιμάζουν τον εαυτό τους σε κακουχίες και στερήσεις.
– Να μπορούν να φτιάχνουν πράγματα από το περιβάλλον και να μην αγοράζουν τα πάντα.


3Ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ    –    Εικαστικά   «Βουτιά στο χρώμα και στο νόημα»

Χρονική περίοδος   12 – 23 Σεπτεμβρίου | 18:00 – 21:00 | Δευτέρα έως Παρασκευή.

Ομάδα   Απευθύνεται σε παιδιά 12-16 ετών

Σχεδιασμός – εμψύχωση   Μαρία Δρακάκη, μέλος της ομάδας Επιστημονικού Έργου του Μουσείου, Παιδαγωγός, Εκπαιδεύτρια ενηλίκων

Σκεπτικό   Το προτεινόμενο εργαστήριο προσκαλεί τα παιδιά στη μαγεία της εικαστικής  γλώσσας  ψηλαφώντας το βασικό της λεξιλόγιο στο νόημα έργων τέχνης με όλες τις αποχρώσεις, με το βίωμα της δικής τους έκφρασης. Σε μια παιδευτική και ερμηνευτική διαδικασία, σε μια πολυαισθητηριακή εμπειρία, όπου το συναίσθημα και η απόλαυση θα γίνει προσπάθεια  να είναι προτεραιότητα. Ειδικότερα, θα επιδιωχθεί η εξοικείωση με τους εκφραστικούς κώδικες των εικαστικών τεχνών η οποία  αναμένεται να  συμβάλλει μακροπρόθεσμα ώστε οι συμμετέχοντες,  ως  εν δυνάμει πολίτες, να διαμορφώσουν στάσεις δια βίου μάθησης  μέσα από μια  δυναμική επικοινωνιακή σχέση που θα αναγάγει και τους ίδιους σε δημιουργούς και ερμηνευτές ταυτόχρονα.

Στόχοι  

Η επικοινωνιακή αυτή σχέση θα εξελίσσεται με βάση το δίπτυχο επαφή-γνώση, έκφραση-επικοινωνία με τους ειδικότερους στόχους να κατανοήσουν οι έφηβοι τις θεμελιώδεις συνιστώσες των έργων τέχνης. Ειδικότερα :

– Τη σχέση έργου τέχνης και κοινού (μηνύματα, πολυσημία, ερμηνεία).
– Τις ψυχολογικές και συναισθηματικές συνιστώσες ενός έργου τέχνης (κριτική σκέψη, αντιληπτικότητα, βάθος, εσωτερικές ποιότητες).
– Τις ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες που καθορίζουν το έργο τέχνης (διαπραγμάτευση των προσωπικών νοηματοδοτήσεων σε σχέση με το ιστορικό και κοινωνικό συγκείμενο, η διαχείριση των εμποδίων στις αντιληπτικές σταθερότητες και τα στερεότυπα).

Δύο εβδομάδες και ένα ταξίδι πρόκληση με καβαλέτα στον κήπο του μουσείου,  με χρώματα πινέλα και καμβάδες ατομικούς και κοινούς, για μια διαφορετική έκφραση και επικοινωνία με τον εαυτό μας και τους άλλους!  Μαζί θα αναζητήσουμε   το δικό μας νόημα σε ζωγραφικά έργα τέχνης  για την κατανόηση της ζωής και την εκτίμηση των διαφορετικών απόψεων των ανθρώπων πάνω στις οποίες  θεμελιώνεται η ζωή και η τέχνη.

Στο διάστημα των 10 ημερών τα παιδιά θα έχουν επιπλέον την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον Ζωγράφο – Αγιογράφο Νίκο Κληρονόμο και να δημιουργήσουν  μαζί του μια τοιχογραφία στο Μουσείο με θέμα που θα συναποφασιστεί.

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ