Ολες οι εκδηλωσεις

Πύλη Sabbionara

Περιγραφη χωρου

Η Porta Sabbionara (Πύλη της Άμμου) είναι η βορειοανατολική και η μόνη που σώζεται μέχρι σήμερα από τις τρεις (3) πύλες του δεύτερου (εξωτερικού) βενετσιάνικου τείχους των Χανίων, το οποίο άρχισε να οικοδομείται στις αρχές του 16ου αιώνα και τελείωσε το 1590. Ονομάστηκε από τους Ενετούς Sabionera (Πύλη της Άμμου) λόγω της αμμώδους παραλίας που υπήρχε εκεί. Η πύλη έκλεινε με μία επιβλητική καστρόπορτα κατασκευασμένη από χονδρό ξύλο και σιδερένια επένδυση. Η Σαμπιονάρα καταστράφηκε το 1645 κατά την πολιορκία της πόλης των Χανίων από τους Τούρκους οι οποίοι αργότερα φρόντισαν να την ξαναχτίσουν αλλά με μικρότερες διαστάσεις για να προστατεύεται ευκολότερα από εχθρικές επιδρομές. Την ονόμασαν Κουμ Καπί (Kum-Kapisi) που στα Τουρκικά σημαίνει και πάλι «Πύλη της Άμμου». Με το όνομα «Κουμ Καπί» είναι γνωστή στις μέρες μας όλη η ανατολική περιοχή της πόλης, εξωτερικά των τειχών. Ο προμαχώνας δίπλα στον οποίο βρίσκεται η πύλη φέρει το όνομα του Ενετού Mocenigo και είναι χτισμένος μέσα στη θάλασσα. Τη νότια πλευρά του κοσμεί έμβλημα με το λιοντάρι του Αγίου Μάρκου, οικόσημα και τη χρονολογία 1591. Νότια της πύλης βρίσκονται τα λείψανα του επιπρομαχώνα Sabbionara, ο οποίος καταστράφηκε από τους βομβαρδισμούς κατά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Μετά τις εργασίες αποκατάστασης, χρησιμοποιείται ως εκθεσιακός χώρος από το Δήμο Χανίων.

Construction of the second (external) Venetian wall of Chania started in early 16th century and finished in 1590. It comprised three (3) Gates and Porta Sabbionara (Gate of Sand) is the only one that has survived to this day. It was named Porta Sabbionara (Gate of Sand) by the Venetians because of the sandy beach that used to be there. The gate featured an imposing gateway with a door made of thick wood and iron. Porta Sabbionara was destroyed in 1645 during the siege of the city of Chania by the Turks who, nevertheless, rebuild it in a smaller scale in order to be more easily protected against enemy attacks. They named it Koum Kapi (Kum-Kapisi) which means “Gate of Sand” in Turkish. At present, the entire eastern part of the city, outside the walls, is known as Koum Kapi. The bastion located next to Porta Sabbionara is named after the Venetian Mocenigo and is built in the sea. Its south side features a crest with the Lion of Saint Mark, coats of arms, and the date 1591. To the south of the gate we find the ruins of the Sabbionara cavalier, which was bombarded during WWII. Following completion of restoration works, it is currently used as an exhibition space by the Municipality of Chania.

Πληροφοριες

Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε να οργανώσετε την εκδήλωση σας Πατήστε εδώ

Άλλοι χώροι